منوی دسته بندی

دستگاه فلزیاب نقطه زن

دستگاه فلزیاب نقطه زن

با سلام خدمت همراهان همیشگی وب سایت فلزیاب لند ، در مطالب گذشته در مورد دستگاه فلزیاب به صورت کامل توضیح دادیم و در این مقاله میخواهیم به بررسی دستگاه فلزیاب نقطه زن بپردازیم و ببینیم فلزیاب نقطه زن چه کاربرد هایی دارد و چگونه می توان یک فلزیاب نقطه زن حرفه ای تهیه کرد. از بین مدل های مختلف دستگاه فلزیاب که در بازار وجود دارد ، فلزیاب نقطه زن به دلیل راحتی کار با آن و کارامد بودنش در بین کاوشگران بسیار محبوب می باشد.

دستگاه فلزیاب نقطه زن چیست :

اگر هدف از خرید دستگاه گنج یاب ، کشف گنج و دفینه باشد قطعا یکی از سیستم هایی که باید از آن استفاده کنید ، فلزیاب نقطه زن پالسی است. همان طور که می دانید فلزیاب پالسی بخاطر عمق زنی بالایی که دارد ، در این حیطه بسیار پرکاربرد می باشد. فلزیاب نقطه زن به دستگاهی گفته می شود که از آن برای پیدا کردن نقطه دقیق اهداف استفاده می کنند و نقطه زن ها اگر هدفی را کشف کنند به وسیله آلارم صوتی (بوق) به اپراتور خبر می دهند.

دستگاه فلزیاب نقطه زن
دستگاه فلزیاب نقطه زن

علاوه بر فعالیت گنج یابی ، دستگاه فلزیاب نقطه زن انتخابی ایده آل برای پیدا کردن سکه ، تکه های طلا ، عتیقه جات ، کاوش انواع قبر های قدیمی و … می باشد. فلزیاب های نقطه زنی که کاوشگران از آن ها استفاده می کنند از نظر نوع تکنولوژی کارکرد شامل فلزیاب پالسی و فلزیاب VLF می باشد. در بازار داخلی به فلزیاب نقطه زن ، بوقی ، دیسکی ، لوپی ، پالسی نیز می گویند. یک فلزیاب نقطه زن معمولا دارای لوپ یا کویل های متعدد در اندازه های ۱۹، ۲۵ ، ۴۵ ، ۵۵ یا کویل یک در یک هستند.

نحوه استفاده از فلزیاب نقطه زن :

همان طور که می دانید کار با فلزیاب بوقی پالسی بسیار آسان تر از فلزیاب تصویری و ردیاب آنتنی می باشد. البته کار با هر سیستمی با توجه به قابلیت ها و کارایی که دارد متفاوت می باشد ولی به صورت کلی دستگاه های نقطه زن عملکرد مشابهی دارند. نحوه استفاده از فلزیاب نقطه زن بدین صورت است که ابتدا در حالت خاموش کویل یا لوپ فلزیاب را به دستگاه متصل کرده و بعد دستگاه را روشن می کنیم.

دستگاه فلزیاب نقطه زن
دستگاه فلزیاب نقطه زن

حالا نوبت به انجام تنظیمات دستگاه برای کار می باشد و باید باتوجه به شرایط محیط کاوش دستگاه را با خاک محیط بالانس کرده و شروع به کاوش کنید. فاصله قرارگیری لوپ با زمین به صورت میانگین ۱۰ سانت است و با برداشن هر قدم باید لوپ را مانند تصویر بالا حرکت دهید و سرعت کاوش بسیار اهمیت دارد و سعی کنید آهسته قد بردارید. اگر در حین کاوش لوپ از روی هدف عبور کند ، دستگاه با صدای بوق به اپراتور هشدار می دهد. با توجه با قابلیت هر دستگاهی می توانید عمق تقریبی و جنس هدف را بر روی نمایشگر دستگاه مشاهده کنید.

عمق کاوش فلزیاب نقطه زن :

فلزیاب های پالسی بیشترین عمق کاوش را نسبت به دستگاه های نقطه زن دیگر دارند و به همین خاطر است کاوشگران از آن ها برای کشف گنج و دفینه ها استفاده می کنند. یک فلزیاب بوقی پالسی حرفه ای به صورت معمول تا حداکثر ۱۰ الی ۱۲ متر را می تواند عمق زنی کند. البته باید توجه داشته باشید وقتی می خواهید عمق بالایی را کاوش کنید ، از دقت و حساسیت دستگاه کمی کاسته می شود. علاوه بر عمق نفوذ باید به ثبات و پایداری ، دقت و حساسیت دستگاه بسیار اهمیت دارد.

قیمت دستگاه فلزیاب نقطه زن :

قیمت دستگاه فلزیاب در بازار شامل فلزیاب خارجی و فلزیاب ایرانی است که معمولا یک فلزیاب نقطه زن ایرانی از قیمت بسیار پایینی تری نسبت به نمونه خارجی خود برخوردار است. فلزیاب های خارجی به دلیل محدودیت های قانونی ، واردات آن ها ممنوع می باشد و اکثرا از راه های  غیر قانونی وارد بازار می شوند ، باعث شده تا قیمت تمام شده فلزیاب خارجی بسیار بیشتر از قیمت اعلام شده توسط شرکت های سازنده باشد.

فلزیاب های ایرانی به خاطر نداشتن هزینه های اضافی در حمل و نقل ، هزینه گمرک و … و همچنین فروش توسط خود شرکت های تولیدی باعث شده است تا قیمت تمام شده آنها بسیار کمتر از فلزیاب های خارجی باشد. برای مشاهده لیست قیمت محصولات IKPV روی لینک زیر کلیک نمایید.

بهترین دستگاه فلزیاب نقطه زن :

استفاده از واژه بهترین فلزیاب نقطه زن بازار را از خیلی از فروشندگان دستگاه فلزیاب شنیده اید !!! اما واقعیت این است که بهترین فقط یه کلمه نسبی است. انتخاب بهترین دستگاه گنج یاب باید متناسب با محیط کاوش ، بودجه شما برای خرید دستگاه فلزیاب ، چنس هدف وجنس خاک محیط انجام شود. مدل های مختلفی از فلزیاب نقطه زن در بازار وجود دارد که می توانید با مشاهده اطلاعات و تست کردن آن ها یک مدل را برای خود انتخاب کنید. چند مدل از نقطه زن های موجود شرکت IKPV را در زیر می توانید ببیند و با آن ها آشنا شوید.

فروش فلزیاب وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما