منوی دسته بندی

بهترین دستگاه طلایاب نقطه زن

بهترین دستگاه طلایاب نقطه زن

بهترین دستگاه طلایاب نقطه زن کدام دستگاه است؟ شاید یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که کاوشگران از فروشنده ها می پرسند این است که بهترین دستگاه شما کدام است؟ متاسفانه بسیاری از خریداران دستگاه فلزیاب ، در انتخاب فلزیاب مناسب خود دچار مشکل می شوند چون شناخت و اطلاعات کافی در مورد دستگاه ندارند.

پیدا کردن به اصطلاح بهترین گنج یاب یا طلایاب در بازار کار خیلی سختی نمی باشد ولی بهترین از نظر هر کاوشگری متفاوت می باشد. نکته ای که خیلی از کاوشگران در هنگام خرید به آن توجه نمی کنند این است که بر اساس شرایط محیط کاوش خود اقدام به خرید دستگاه نمی کنند.

بهترین دستگاه نقطه زن طلا

اگر شما هم علاقه‌مند به یافتن گنج‌ های قدیمی و فلزات گرانبهای مثل طلا و نقره هستید، حتما به دنبال یک دستگاه فلزیاب خوب و قوی هستید. اما با توجه به تعداد زیاد دستگاه‌های فلزیاب موجود در بازار، شاید سخت باشد که بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این مقاله، ما قصد داریم چند مورد از بهترین دستگاه‌های نقطه زن طلا را به شما معرفی کنیم و برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن‌ها را بررسی کنیم.

چه دستگاه‌هایی نقطه زن طلا هستند؟

دستگاه‌های نقطه زن طلا، نوع خاصی از فلزیاب‌های پالسی هستند که توانایی تشخیص فلزات گرانبها را دارند. این دستگاه‌ها با ارسال پالس‌های الکترومغناطیسی به زیر زمین و دریافت سیگنال‌های بازتابیده، محل دقیق فلزات را نشان می‌دهند. برخی از این دستگاه‌ها همچنین قادر به تفکیک فلزات براساس جنس و عمق آن‌ها هستند.

بعضی از دستگاه‌های نقطه زن طلا علاوه بر حالت نقطه زن، قابلیت حالت اسکن را هم دارند که با استفاده از صفحات ال سید، تصویر سه بعدی از فلزات را روی صفحات نمایش خود یا روی تبلت و گوشی هوشمند نشان می‌دهند.

چرا دستگاه‌های نقطه زن طلا بهترین گزینه هستند؟

دستگاه‌های نقطه زن طلا، به خاطر چند دلیل، بهترین گزینه برای جستجو و یافتن فلزات گرانبهای مثل طلا و نقره هستند. اول اینکه، این دستگاه‌ ‌

  • ها بسیار حساس هستند و قادر به تشخیص کوچکترین قطعات فلزی را دارند. این ویژگی باعث می‌شود که شما هیچ فلزی را از دست ندهید و مطمئن باشید که هر چیزی که دستگاه نشان می‌دهد، واقعا وجود دارد.
  • دوم اینکه، این دستگاه‌ها بسیار عمیق کار می‌کنند و قادر به زنی تا چند متر زیر زمین هستند. این ویژگی باعث می‌شود که شما بتوانید فلزاتی را که در عمق‌های بالا پنهان شده‌اند، پیدا کنید و از دست ندهید.
  • سوم اینکه، این دستگاه‌ها بسیار دقیق هستند و قادر به تفکیک فلزات براساس جنس و عمق آن‌ها هستند. این ویژگی باعث می‌شود که شما بتوانید فلزات گرانبهای مثل طلا و نقره را از فلزات بی‌ارزش مثل آهن و سرب تمایز دهید و زمان خود را صرف حفاری بی‌فایده نکنید.

انتخاب بهترین دستگاه طلایاب نقطه زن بر اساس نیاز کار

اگر از هر فروشنده ای بپرسید که بهترین فلزیاب نقطه زن طلا دربازار چه دستگاهی است ، جواب ها کاملا متفاوت خواهد بود زیرا هر فروشنده ای قصد دارد تا دستگاه خود را بفروشد حتی اگر آن دستگاه نسبت به رقبا بسیار ضعیف باشد. اما خریداران برای انتخاب دستگاه گنج یاب مناسب خود چه باید بکنند.

دستگاه های نقطه زن بسیااری در بازار وجود دارند ، از فلزیاب خارجی گرفته تا فلزیاب ایرانی. قبل از اینکه اقدام به خرید بکنید باید بدانید که جایی که می خواهید دستگاه بزنید چه شرایطی دارد. با درک اینکه چه نوع دستگاهی برای کار من مناسب تر است می تواند در انتخاب دستگاه طلایاب با دید بهتری عمل کنید.

بهترین دستگاه طلایاب نقطه زن
بهترین دستگاه طلایاب نقطه زن

شرایط محیطی هر کاوشی متغییر است ، مثلا اگر به دنبال کاوش قبر و اهدافی در سطح زمین هستید مانند پیدا کردن سکه و از این قبیل موارد می توان با خرید یک فلزیاب ارزان قیمت نیز به هدف خود رسید. اما در برخی موارد می بینید که اهدافی که به دنبال آن هستید در محیط کوهستانی قرار دارد و از محل دقیق هدفی هیچ اطلاعی ندارید ، اون موقع بهترین انتخاب این است که اول از یک ردیاب آنتنی فرکانسی استفاده کرده تا محدوده کاوش کوچک تر شده و بعد از یک طلایاب نقطه زن حرفه ای استفاده می کنیم تا نقطه دقیق را بدسته بیاوریم.

فاکتور های انتخاب بهترین دستگاه طلایاب نقطه زن :

همان طور که در بالا اشاره کردیم دستگاه های نقطه زن زیادی در بازار وجود دارد اما اینکه کدام دستگاه بهترین است باید ببنید که هر یک از دستگاه ها چه قابلیت هایی دارند و توسط کدام شرکت طراحی و تولید شده اند و آیا فاکتور های یک گنج یاب حرفه ای را دارند یا خیر؟ همان طور که قبلا هم گفتیم فاکتور بهترین فلزیاب از نظر هر کاوشگری متفاوت می باشد ولی به صورت کلی می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • عمق کاوش
  • تکنولوژی ساخت
  • نوع لوپ فلزیاب
  • قدرت تفکیک فلزیاب
  • قیمت فلزیاب
  • تنظیمات فلزیاب

چند نمونه از بهترین فلزیاب نقطه زن جهان :

  • فلزیاب Apex M1: دستگاه فلزیاب Apex-M1 محصول شرکت IKPV می باشد که از تکنولوژی VSP (سیستم القای پالس با پایداری بالا) بهره می برد. طلایاب اپکس را می توان به عنوان نسل جدید سیستم های پالسی معرفی کرد که دارای امکانات و قابلیت های بی نظیری می باشد. فلزیاب اپکس از قدرت و ثبات بسیار بالایی برخوردار است که اپراتور می تواند در انواع شرایط محیطی از آن استفاده کند. این طلایاب حرفه ای دارای دو حالت جستجو  all metal (همه فلزیاب) و just gold (فقط طلا) می باشد.
  • فلزیاب Antares: این دستگاه یک فلزیاب دو کاره است که هم می تواند با سیستم پالسی فلزات را با بوق شناسایی کند و هم می تواند با سیستم تصویری حفره، تونل، مقبره و دفینه های مدفون را با نمایش تصویر توسط نرم افزار Visualizer 3D نشان دهد. این دستگاه قابل ارتقاء به سیستم تصویری است و می تواند با لپ تاپ یا تبلت ویندوز خور ارتباط برقرار کند. این دستگاه قادر است تا عمق ۱۰ متر را اسکن کند و فلزات را بصورت سه بعدی نمایش دهد.
  • فلزیاب Lorenz z2: این دستگاه یک فلزیاب پالس زیرکان است که با فرکانس ۲.۴ کیلو هرتز کار می کند. این دستگاه قابل استفاده در زمین های شور، آب شور، آب شیرین، خاک آهکی و خاک سخت است. این دستگاه دارای صفحه نمایش رنگی LCD است که شارژ باتری، قدرت سیگنال، نوع فلز و عمق را نشان می دهد. این دستگاه همچنین قابل اتصال به لپ تاپ یا تبلت است و می تواند تصویر سه بعدی فلزات را در نرم افزار Visualizer 3D نشان دهد.
  • فلزیاب xterra pro: این دستگاه یک فلزیاب چند فرکانسی است که می تواند با فرکانس های ۵، ۸، ۱۰ و ۱۵ کیلو هرتز کار کند. این دستگاه دارای سه حالت جستجو است: حالت پارک (برای کشف فلزات در مناطق شهری)، حالت میدان (برای کشف فلزات در مناطق روستایی) و حالت ساحل (برای کشف فلزات در مناطق ساحلی). این دستگاه کاملا ضد آب است و می تواند تا عمق ۵ متر زیر آب کار کند. این دستگاه دارای صفحه نمایش رنگی LCD است که شارژ باتری، نوع فلز، شماره هدف، عمق و حالت جستجو را نشان می دهد. این دستگاه همچنین دارای قابلیت بی سیم، نور پس زمینه، لرزش دسته و پنج حالت صدا است.
  • فلزیاب GPZ 7000: این دستگاه یک فلزیاب طلایاب حرفه ای است که با تکنولوژی ZVT (ولتاژ انتقال صفر) کار می کند. این تکنولوژی باعث می شود که این دستگاه بتواند طلا را در عمق های بسیار بالا و با حساسیت بسیار زیاد پیدا کند. این دستگاه قادر است تا طلا را با حجم کم و در شرایط خاک سخت نیز شناسایی کند. این دستگاه دارای صفحه نمایش رنگی LCD است که شارژ باتری، نوع فلز، شماره هدف، عمق و حالت جستجو را نشان می دهد. این دستگاه همچنین دارای قابلیت بی سیم، نور پس زمینه، لرزش دسته و چهار حالت صدا است.

امیدوارم این مطالب برای شما مفید باشند و به شما در انتخاب بهترین دستگاه نقطه زن طلا کمک کنند. 😊

بهترین طلایاب نقطه زن آلمانی :

لورنز زد ۲ یکی از بهترین طلایاب‌ های نقطه زن آلمانی است که توسط شرکت Lorenz Deep Max تولید می‌شود. این دستگاه دارای ویژگی‌ های پیشرفته‌ ای است که آن را به یکی از محبوب‌ ترین طلایاب‌ های نقطه زن در جهان تبدیل کرده است.

از جمله ویژگی‌های لورنز زد ۲ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حساسیت بالا به انواع فلزات، از جمله طلا، نقره، برنز، و…
  • عمق کاوش بالا، تا ۵ متر
  • قابلیت تفکیک فلزات
  • کاربری آسان
  • طراحی ارگونومیک

عوامل موثر در انتخاب طلایاب نقطه زن

در هنگام انتخاب طلایاب نقطه زن، باید به عوامل مختلفی توجه کنید. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بودجه: طلایاب‌های نقطه زن در انواع مختلفی با قیمت‌های متفاوت تولید می‌شوند. بنابراین، قبل از خرید، باید بودجه خود را در نظر بگیرید.
  • تجربه: اگر مبتدی هستید، بهتر است یک طلایاب نقطه زن ساده و کاربرپسند را انتخاب کنید.
  • نوع کاربرد: اگر قصد دارید در زمین‌های مختلف، از جمله زمین‌های معدنی و نمکی، از طلایاب استفاده کنید، باید یک دستگاه با قابلیت کارکرد در این شرایط را انتخاب کنید.

بهترین دستگاه طلایاب موجود در ایران

با توجه به محدودیت‌های واردات و قوانین خاصی که در ایران برای استفاده از دستگاه‌های فلزیاب و طلایاب وجود دارد، تعیین بهترین دستگاه طلایاب که در بازار ایران موجود است می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. همچنین، ممکن است برخی از برندهای مطرح بین‌المللی به دلیل تحریم‌ها به صورت رسمی در ایران عرضه نشوند.

با این حال، برخی از برندهایی که در سطح جهانی شناخته شده‌اند و ممکن است در بازار ایران نیز پیدا شوند، شامل Minelab، Garrett، Fisher و Nokta Makro هستند. دستگاه‌هایی مانند Minelab GPX 5000، Garrett AT Gold، Fisher Gold Bug Pro و Nokta Makro Gold Kruzer در جستجوی طلا محبوب هستند و امکان دارد تاجران داخلی موفق به وارد کردن این محصولات به بازار ایران شده باشند.

با این وجود، برای خرید بهترین دستگاه طلایاب در ایران، بهتر است ابتدا:

  1. به دنبال فروشگاه‌ها و فروشندگان قانونی و معتبر باشید.
  2. از صحت و اصالت دستگاه‌های عرضه شده اطمینان حاصل کنید.
  3. قوانین مربوط به استفاده از دستگاه‌های طلایاب را در نظر بگیرید.
  4. بررسی کنید که خدمات پس از فروش و تعمیرات دستگاه در دسترس باشد.
  5. از داشتن مجوزهای لازم برای جستجو و کاوش طلا (در صورت نیاز) اطمینان حاصل کنید.

پیش از خرید دستگاه، به دنبال نظرات و توصیه‌های دیگر کاربران در ایران باشید و تجربیات آن‌ها را مد نظر قرار دهید تا خریدی مطمئن و مناسب داشته باشید.

نتیجه‌گیری:

طلایاب‌ های نقطه زن آلمانی از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار هستند. در این مقاله، به بررسی بهترین طلایاب‌ نقطه زن آلمانی پرداختیم. با توجه به عوامل موثر در انتخاب طلایاب نقطه زن، می‌توانید طلایاب مناسب خود را انتخاب کنید.

فروش فلزیاب وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما